miércoles, 12 de octubre de 2011

REPTE ACONSEGUIT : SAHARA RACE


Sàhara Race" 2011 ufffffffffffffffff una altra experiència viscuda. Aquest és el meu tercer repte o esdeveniment de la serie 4 Deserts de Racing The Planet, quedant-me només l'Antàrtida, per finalitzar aquesta aventura que vaig iniciar el 2009 amb la meva participació en el desert d'Atacama (Xile) i el 2010 el desert de Gobi (Xina).
El Sàhara Race (Egipte) és una carrera que es desenvolupa en 6 dies al llarg de 250 km pel desert en autosuficiència alimentària, recorrent per paratges insòlits, meravellosos amb una bellesa especial, creuant el gran cementiri de restes de balenes que existeix actualment el Desert Whale i finalitzant en les piràmides de Gizah, encara que això és només una entrada triomfal, un tancament simbòlic, ja que realment la cursa es va acabar amb el dia llarg de 87.5 km.
Inicialment només pensava en fer la carrera sense fixar-me un lloc específic, de manera que el meu principal objectiu era acabar-la sense tenir lessions greus i conservar el meu genoll dret encara ressentit de la Gobi March, finalment el resultat va ser magnífic, acabant entre els 30 primers de 178 participants en la cursa i sent el primer espanyol a creuar la meta.
Hi havia atletes de primer nivell, amb molta experiència, i per mi va ser un gran honor haver acabat en aquesta posició.
Físicament, ha estat una carrera una mica agressiva. Dolor físic, una calor insuportable i una motxilla de la qual depenia la meva vida. Varem estar tocant els 48 ° diverses vegades i la resta del temps sobre dels 40 °. El desgast físic en aquestes circumstàncies és molt més gran. Si a això li afegim que el descans no era bo ni suficient. Una nit feia una calor insuportable, una altra mosques, una altra una petita tempesta de sorra, una altra pedres enormes sobre les que calia dormir i corredors roncant tota la nit. Paral·lelament, el meu menjar era insuficient, ja que tot i que vaig portar els nutrients necessaris i el meu pernil, la sensació de fam no és bonica. Amb aquest escenari, les coses es posaven més difícils cada dia.
Quant al terreny, van predominar les dunes i les planes interminables, amb pedres i pols, algunes de més de 20 km. Passem per àrees amb restes marins de més de 40 milions d'anys, fòssils d'organismes antics, etc ... Les vistes gairebé sempre van ser màgiques. Entrava en una soledat absoluta per diverses hores al dia i el gaudia. De vegades veure cap a l'horitzó i no veure més que sorra, provoca ansietat, a mi em dóna molta pau.
Quant al mental i l'espiritual, que puc dir: una experiència única, amb paisatges meravellosos i portant-me al límit. Aquesta experiència em va deixar, entre moltes altres coses, un aprenentatge que guardo amb una especial estima: descobrir que després de la força mental hi ha alguna cosa més. EL MEU ESPERIT , una essència que ultrapassa el racional i el controlable. Això ho vaig descobrir el dia llarg, quan el dolor físic (en els peus específicament) era indescriptible. Quan després de 40 km no aconseguia controlar-lo amb la meva ment. No funcionava res, i llavors com màgia em vaig donar un ultimàtum a mi mateix i va succeir: en desconnectar pels següents 47km i vaig tornar al dolor al quilòmetre 87, quan ja res importava.
Al final, el resultat és acceptable respecte al premi que m'emporto per tota la vida. Vaig perdre 6 ungles que és lo normal, molt normal. Finalitzar la cursa sense lessions , el que en el fons vol dir que el meu cos és més fort i resistent. A més, és un punt clau per tornar a l'entrenament més ràpid ..
Lent però segur,al final vaig aconseguir el meu propòsit.

No hay comentarios:

Publicar un comentario